Forum www.7dak.fora.pl Strona Główna www.7dak.fora.pl
Forum pasjonatów 7 Dywizjonu Artylerii Konnej Wielkopolskiej

Początek...

Dołączył: 01 Paź 2009

PostWysłany: Nie 12:10, 14 Lut 2010    Temat postu: Początek...

Muszę zdać relację, bo dla mnie to poważne wydarzenie Smile

No i zaczęło się. Dziś odbyłem pierwszą jazdę konną, na ogierze "Mason". Jazda to oczywiście za duże słowo. Trzymałem się paska przy siodle, a koń był na uwięzi i co chwile słyszałem "Broda do góry, ramiona do tyłu", albo "Pięta w dół, łydka do tyłu". Przerobiłem dwie prędkości, wiem, gdzie koń ma gaz i jak się czyści kopyta.

Dowiedziałem się o mięśniach, które nie wiedziałem, że posiadam, ale niestamowita sprawa i muszę powiedzieć, że się przekonałem do napędu owsianego Smile

Współczuje koniowi, bo nie dość, że się nadźwigał, to jeszcze na pewno nabawił się jakiegoś urazu psychicznego...

Niemniej strasznie mi się podobało i wracam za tydzień Smile

Ostatnio zmieniony przez Paweł_39 dnia Nie 12:11, 14 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz

PostWysłany: Nie 13:07, 14 Lut 2010    Temat postu:

W takim razie i ja się podzielę Smile

Także dla mnie rozpoczął się etap nauki jazdy konnej. Miałem okazję jeździć na koniku o imieniu "Edek", którego główną zaletą było to, że zasypiał w czasie jazdy Smile

Wykupiłem więc sobie karnecik na stadninie i od przyszłego tygodnia zaczynam intensywny "kurs" Smile

Pathe - moje mięśnie łączą się z Tobą w bólu.

PostWysłany: Nie 13:27, 14 Lut 2010    Temat postu:

Nie, no jeśli chodzi o konia zasypiającego w czasie jazdy to ja chcę takiego! Smile

Ja korzystam z godzin 7 DAKu na CWJ Wola.

Ostatnio zmieniony przez Paweł_39 dnia Nie 13:28, 14 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz

PostWysłany: Nie 13:50, 14 Lut 2010    Temat postu:

No ja niestety z racji mojego miejsca zamieszkania korzystam z oferty Uniwersytetu Warszawskiego Smile 9 zł za godzinę motywuje Very Happy

Marcin

Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 2051

Skąd: Poznań / Wędrzyn

PostWysłany: Nie 15:31, 14 Lut 2010    Temat postu:

Brawo Patche ja też zaczynałem półtora roku temu na Masonie. Tylko nie odpuszczaj!!!

PostWysłany: Nie 16:00, 14 Lut 2010    Temat postu:

Jadę znów w niedzielę za tydzień, choć zajęte mam całe 2 tygodnie (dość niewesoły i zarobiony będzie to da mnie czas). Jak się uda, to może za jakiś czas zapiszę się 2 razy w tygodniu.

kowalinho
Bombardier

Dołączył: 10 Mar 2009

Skąd: 1 pszwol

PostWysłany: Nie 17:33, 14 Lut 2010    Temat postu:

Mario napisał:

O. A będąc studentem tejże uczelni zacnej?

Łuki

Dołączył: 28 Lis 2007

PostWysłany: Nie 19:11, 14 Lut 2010    Temat postu:

Hmm Smile Nie wiem co tobie Paweł zrobił Mason, ale ogierem to on zdaje się nie jest Wink W każdym razie zacny to i urodziwy konik. No i z karierą filmową. Widać go w szarży pod Żółtymi Wodami w Ogniem i Mieczem...
Jak już sie wjeździsz to z koni w CWJ polecam Nandu. Doskonały do nauki szybkich reakcji na gwałtownie zmieniającą się sytuację Wink Tak BTW jakie konie w tej chwili zostały na Woli? No i pozdrów Mirka i Julkę jak będziesz tam następnym razem...

PostWysłany: Nie 19:17, 14 Lut 2010    Temat postu:

Łuki, jak to będzie klacz, kobyła,kucyk, czy cokolwiek, to też się pewnie pomylę. Smile Narazie wiem, gdzie koń ma przód i tył. Trochę już zapomniałem od liceum.

Jak rozumiem, Mason to wałach? :/

Jakie konie? Nie wiem. Wszystko co powiem, to tyle, że w stajni nr 2 i dookoła widziałem kilkanaście. Smile Za dużo nie wymagaj ode mnie.

PostWysłany: Nie 19:50, 14 Lut 2010    Temat postu:

No Mason Ci pewnie dziekuje za docenienie:)
bardzo fajny choć z zsadami:) Hhihihihihi....Very Happy To weteran:)

I faktycznie wałach nie ogier....

a co do mięsni......jutro dopiero się dowiesz, o kilku:) I nie zapomnisz...oj...nie:)

Gratuluje obu Panom!!! bardzo mi sie to podoba:)

Łuki, ty tez sie pochwal!!! W koncu jestes tu rodzynkiem:)

PostWysłany: Nie 19:52, 14 Lut 2010    Temat postu:

Fakt, koń ma swój charakter. Wkurzył się, bo za długo mu kopyto czyściłem Smile

PostWysłany: Nie 19:56, 14 Lut 2010    Temat postu:

Jak się wkurzy to zobaczysz.......hihihih...bo potrafi:)
na razie to na pewno był lajcik:)

ja baaaardzo lubie Masona:) I mam dla niego wiele sentymentu:)

Łuki

Dołączył: 28 Lis 2007

PostWysłany: Nie 21:27, 14 Lut 2010    Temat postu:

Lookie. Co tu mam się wiele chwalić Wink Po prostu po długim okresie przygotowań do ujeżdzenia konia w końcu wskoczyłem na grzbiet mojego Diakona Smile Przewieszenie, wskoczenie w siodło, pierwszy stęp, pierwszy kłus, próby przekazywania sygnałów... Wrażenie niesamowite... Nie wiem kto tu był bardziej zestresowany - ja czy Diakon... Wink
Jak mówi reklama; "Być pierwszym jeźdźcem na końskim grzbiecie - bezcenne. Za resztę zapłacisz kartą Masterkard.
No, ale nie zrobiłbym tego bez Ciebie... Dzięki Lookie...

PostWysłany: Nie 21:30, 14 Lut 2010    Temat postu:

kowalinho napisał:
Mario napisał:

O. A będąc studentem tejże uczelni zacnej?

Ano będąc. Ale o ile wiem nie jest to wymóg - wystarczy być studentem jakiejkolwiek uczelni Smile

Major

Dołączył: 29 Gru 2007

Skąd: 7 D.A.K. Kalisz, Poznań

PostWysłany: Nie 21:41, 14 Lut 2010    Temat postu:

Widzę że mieliśmy weekend pierwszych razów Wink Jedni pierwszy raz siedzieli na koniu, inni po raz pierwszy mieli jeźdźca na grzbiecie.

Mason to faktycznie weteran i swoje lata już ma. Jeździłem na nim jeszcze na studiach, w sekcji jeździeckiej AZS, a było to lat z 10 temu pewnie. Dzisiaj już mu się nie chce za bardzo, ale pokazać to on jeszcze potrafi... Chyba z rok temu, może więcej, jeździliśmy na Woli całą większą ekipą regularne treningi musztry konno. Na jeden przyjechał tylko Michał Andrzejak i ja. Konie (Mason i Nereus) były po dwóch lążach, z lekka znudzone. Wsiedliśmy i dwójką, strzemię w strzemię zaczęliśmy kłusować po hali. Po iluś tam kółkach, zmianach kierunku, itd. przyszedł moment na galop. Michał podał komendę - skróconym galopem... i na marsz konie ruszyły, jakby im kto widły w zad wbił. Michał pojechał na środek i po kilku baranach sprawdził, czy podłoże na hali miękkie, a ja ruszyłem wściekłym galopem w stronę przejścia na drugą halę. Pomyślałem szybko - no, to jedziemy do stajni, byleby tylko na dużej hali nikogo nie zabić po drodze. Nereus kiedyś mnie przewiózł przez całą Wolę, aż po Rusałkę, wiedziałem więc na co go stać. Na szczeście udało się go wykręcić na wolcie przed drzwiami, pogalopowaliśmy jeszcze chwilę i się uspokoił.
Sformowaliśmy więc ponownie dwójkę, ten sam narożnik, ta sama komenda i... ta sama akcja. Startowaliśmy tak w sumie trzy razy, tak więc mimo że chłopaki już sporo przeżyły i mają swoje lata, jeszcze niejedno pokazać potrafią Wink

PostWysłany: Pon 1:25, 15 Lut 2010    Temat postu:

Musztra konno - piękna perspektywa Smile

PostWysłany: Pon 7:25, 15 Lut 2010    Temat postu:

No to będę pamietał, kto się do niej rwał na wyprzódki:) Tym bardziej, ze jestesmy po ustaleniach dotyczacych koni i stajni dla 7 DAK:) Będzie godnie i miodnie:) Byleby tylko frekwencja byłaSmile

plus Jędrek:)

Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 2040

PostWysłany: Nie 17:33, 28 Lut 2010    Temat postu:

Veni, vidi, Deus vincit

Dzięki dobrej woli Pawła oraz jego uporowi udało mi się dotrzeć w dniu dzisiejszym na Wolę celem pobrania nauk/odświeżenia starej i krótkiej znajomości konnej jazdy.

Pierwsze spojrzenie na Masona, konia z dużym życiowym bagażem doświadczeń, uzmysłowiło mi że będzie wesoło. Mason zapytany w sprawie najbardziej mnie nurtującej określił się jako zdecydowany przeciwnik motoryzacji armii Wink

Wszelkie nakońskie wygibasy, pięta niżej, łydka bliżej, wyżej broda, siadaj łagodniej, wyprostuj się, łydka do tyłu uważam za zaliczone i teraz przede mną ostra orka na ugorze i walka z końskim żywiołem. Wszystko obyło się w niemalże kabaretowej atmosferze przy cichym szmerze podśmiech..ków postronnej gawiedzi. Cóż, młody zawsze traci Wink

Co prawda Mason to nie Fiat 518 ale obcowanie z tym niezykle asertywnym zwierzęciem daje sporo frajdy. Jeśli nie będzie współpracy to będą bardzo ładne abażury, smary i mączka kostna Smile

Poważniej jednak sprawę ujmując to zapał jest, czas jest, siły są.

Co prawda Paweł odgrażał się że będę cierpiał katusze ale że jakoś lekcja konnazdy nie powaliła mnie na kolana to po powrocie zamieniłem napęd owsiany na łańcuchowy i rozpoczynając sezon rowerowy AD 2010 machnąłem 56 km Smile

Każdą możliwą sposobność do obcowania z czterokopytnym lubiącym jabłka chętnie wykorzystam.

Ostatnio zmieniony przez plus Jędrek:) dnia Nie 17:35, 28 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
major Misiaczek
Ogniomistrz

Dołączył: 15 Lut 2010

Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 21:18, 28 Lut 2010    Temat postu:

Prawdą jest! Mason to prawdziwie koń ułański (kasztan z pięknymi odmianami), zgrabny i z charakterem ;0) Pamiętnego wieczora był tak zdziwiony wymaganiem od niego rzeczy, które doskonale pamięta, choć nikt ich już od lat od niego nie wymagał, że musieliśmy (po moim sprawdzeniu miękkości podłoża) trzykrotnie powtórzyć elementy, żeby para zaprezentowała wykonanie (jak w regulaminie: powtarzać do skutku); wiele sentymentu: bywał czołowym w prowadzonym przeze mnie szyku; prawdziwy weteran na szkółkowej już emeryturze ;0( - wiele jeszcze nauczy!

PostWysłany: Nie 22:16, 28 Lut 2010    Temat postu:

Cytat:
Mason to prawdziwie koń ułański

Co Jędrek potwierdzi, Mason pokazał dziś, pode mną, ułańską duszę i czując porę karmienia, próbował mnie dwukrotnie wysadzić z siodła, uznając jako nadmierny balast. Smile

PostWysłany: Nie 22:27, 28 Lut 2010    Temat postu:

Na Masona nie dam złego słowa powiedziećSmile A jak widać, wielu ma w sercu sentyment do niego:) Wszak swojego pierwszego Hubertusa pojcechałem własnie na Masonie:)

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.7dak.fora.pl Strona Główna -> Koń... czyli podstawa w konnej artylerii Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)